martinas skoltips på nätet

Äntligen går det frammåt!!

13.11.2009 21:19

Vilken fantastisk vecka!

Jag har länge varit trött på att se NO-institutionen förfalla, så när nu 9:orna ska ha varsin praovecka kallade jag till ett "NO-krismöte". Efter mötet i måndags rasslade det till och hände massor. En av vikarierna på skolan visade rejäl initiativkraft och hon har lagt all tillgänglig tid (hennes 9:a praoade denna veckan) på att röja i preppen och i en av NO-salarna. Som ringar på vattnet har nu städruschen svept över flera NO-lärare, och nu är alla NO-salarna snart i ordning igen. Jag har plockat undan och sorterat prylar i preppen en liten stund varje dag och idag har jag skurat labskåp och diskat labmateriel flera timmar. Dessutom fick jag med mig en rekvisition från skolan, så på väg hem från jobbet körde jag inom ÖB och köpte massor av pumptvål, diskborstar, besticklådor, förvaringskorgar mm. På måndag blir det påfyllning av labutrustning och därefter ytterligare organiserande i preppen.  Visst är det skönt när det äntligen händer något! Framsteg på jobbet... Det dagliga arbetet blir mycket lättare när allting finns på sin plats! Nu kan jag njuta av helg. GÖTT!

Sök på webbplatsen

Omröstning

Har du haft någon nytta av något på min hemsida? Fått någon inspiration? Av vad i så fall?

lektionstips, kemi (717)
19%

lektionstips, biologi (395)
10%

lektionstips, fysik (475)
12%

lektionstips, teknik eller matte (629)
16%

didaktik- och metodiktips (538)
14%

blogg eller länkar (191)
5%

annat (874)
23%

Totalt antal röster: 3819

Förra undersökningen handlade om vad ni läsare saknar mest på nätet, och resultatet visade att  bedömningsmatriser och olika former av stöd för formativ bedömning är det som efterfrågas absolut mest (35 röster av 57). Även laborationstips i no (13 av 57) och didaktik- och metodiktips i no (5 av 57) efterfrågas.  Ett fåtal saknade didaktik och metodiktips i matte (3 av 57) och en ansåg att det saknas stöd i institutionsarbetet (1 av 57).