martinas skoltips på nätet

jag hoppar...

03.04.2010 10:44

...mellan att läsa debattinlägg i avtalsrörelsen, kika lite på min pim-utbildning, läsa pedagogbloggar, samla inspiration till nya laborationer eller andra lektionstips, redigera egna gamla labbeskrivningar, fundera över hur vi ska implementera schoolsoft i vår verksamhet eller läsa faktaartiklar om något av de arbetsområden jag för tillfället håller på med.  Det blir helt enkelt inte mycket tid över till att bygga hemsida. Jag inser att arbetet går framåt i snigelfart, och känner mig inte särskilt nöjd med resultatet eftersom sidan skulle behöva bli mer omfattande. Men, det är en hobby, jag har en stor familj, jag jobbar heltid och livet är lite körigt ibland.

Sök på webbplatsen

Omröstning

Har du haft någon nytta av något på min hemsida? Fått någon inspiration? Av vad i så fall?

lektionstips, kemi (696)
19%

lektionstips, biologi (374)
10%

lektionstips, fysik (454)
13%

lektionstips, teknik eller matte (509)
14%

didaktik- och metodiktips (517)
14%

blogg eller länkar (171)
5%

annat (853)
24%

Totalt antal röster: 3574

Förra undersökningen handlade om vad ni läsare saknar mest på nätet, och resultatet visade att  bedömningsmatriser och olika former av stöd för formativ bedömning är det som efterfrågas absolut mest (35 röster av 57). Även laborationstips i no (13 av 57) och didaktik- och metodiktips i no (5 av 57) efterfrågas.  Ett fåtal saknade didaktik och metodiktips i matte (3 av 57) och en ansåg att det saknas stöd i institutionsarbetet (1 av 57).