martinas skoltips på nätet

längtar efter schoolsoft!

23.02.2010 20:18

Så, nu har terminens arbete med de skriftliga omdömena börjat så smått.

Jag har ännu inte hunnit rätta proven från förra veckan, så därför har jag heller inte fyllt i några omdömen ännu, men jag har åtminstone börjat förbereda mig. Det är fruktansvärt drygt att skriva de "ointressanta" bitarna på varje omdöme, t ex att fylla i elevernas namn eller att skriva under varje omdöme. Det är så många! Man hinner få skrivkramp flera gånger om när det handlar om nästan 200 lappar, och då har vi ändå varit förutseende nog att ha olika "sista-datum" för olika årskurser. Således har jag börjat arbetet idag med att fylla i elevernas namn och skriva under lapparna. Så kan jag fokusera på att fylla i kunskaperna när väl rättningen är gjord. Gissa om detta arbete hade varit lättare med en webbaserad komplett läroplattform! Vill ha!!

 

Sök på webbplatsen

Omröstning

Har du haft någon nytta av något på min hemsida? Fått någon inspiration? Av vad i så fall?

lektionstips, kemi (739)
18%

lektionstips, biologi (416)
10%

lektionstips, fysik (596)
14%

lektionstips, teknik eller matte (651)
16%

didaktik- och metodiktips (560)
13%

blogg eller länkar (224)
5%

annat (995)
24%

Totalt antal röster: 4181

Förra undersökningen handlade om vad ni läsare saknar mest på nätet, och resultatet visade att  bedömningsmatriser och olika former av stöd för formativ bedömning är det som efterfrågas absolut mest (35 röster av 57). Även laborationstips i no (13 av 57) och didaktik- och metodiktips i no (5 av 57) efterfrågas.  Ett fåtal saknade didaktik och metodiktips i matte (3 av 57) och en ansåg att det saknas stöd i institutionsarbetet (1 av 57).