martinas skoltips på nätet

...mellandagar....

29.12.2009 11:15

Julstöket är över, barnen har hunnit både roa sig med och börjat ta sönder sina julklappar, precis som det ska vara! ...och jag har hunnit både slappa och lägga två eftermiddagar på mellandagsrean. Underbart!

Nu börjar prestationslustan åter få grepp om mig, så nu klurar jag på vilket projekt jag skall ta tag i härnäst. Ska det bli målade skorstensmurar på ovanvåningen (har fortfarande 3 ofärdiga skorstenar sedan jag flyttade in för 12 år sedan), nya tapeter i hallen på ovanvåningen eller lite skogsarbete?? Skulle kanske ta ett ryck med min hemsida, här har ju inte hänt för mycket på sistone... 

Oavsett vilket så är det härligt att ha jullov och tid till att fundera över vilket projekt man ska ta tag i. Just nu kan jag lätt säga att jag har världens bästa yrke.

Love it!

Sök på webbplatsen

Omröstning

Har du haft någon nytta av något på min hemsida? Fått någon inspiration? Av vad i så fall?

lektionstips, kemi (739)
18%

lektionstips, biologi (416)
10%

lektionstips, fysik (596)
14%

lektionstips, teknik eller matte (651)
16%

didaktik- och metodiktips (560)
13%

blogg eller länkar (224)
5%

annat (995)
24%

Totalt antal röster: 4181

Förra undersökningen handlade om vad ni läsare saknar mest på nätet, och resultatet visade att  bedömningsmatriser och olika former av stöd för formativ bedömning är det som efterfrågas absolut mest (35 röster av 57). Även laborationstips i no (13 av 57) och didaktik- och metodiktips i no (5 av 57) efterfrågas.  Ett fåtal saknade didaktik och metodiktips i matte (3 av 57) och en ansåg att det saknas stöd i institutionsarbetet (1 av 57).