martinas skoltips på nätet

några dagars ledigt...

14.05.2010 19:50

...och jag kämpar på med rättningen av de nationella proven i matten och kemin.  :(

Det går ju inte att vara fantastiskt effektiv med rättningen när man har så mycket annat som pockar på uppmärksamhet hela tiden, men jag tar halvtimmesryck med rättningen så ofta jag kan, och låter matlagning, barn, hund, städning, ved, tvätt och annat fylla resten av tiden.

Mitt i rättningseländet tycker jag faktiskt att det är lite roligt med rättningen också, jag känner mig ganska stolt över hur duktiga mina elever varit på kemiprovet. =)

...och trots snart två dagars ledighet är det ju fortfarande två lediga dagar kvar.

Sök på webbplatsen

Omröstning

Har du haft någon nytta av något på min hemsida? Fått någon inspiration? Av vad i så fall?

lektionstips, kemi (703)
19%

lektionstips, biologi (381)
11%

lektionstips, fysik (462)
13%

lektionstips, teknik eller matte (516)
14%

didaktik- och metodiktips (524)
14%

blogg eller länkar (178)
5%

annat (860)
24%

Totalt antal röster: 3624

Förra undersökningen handlade om vad ni läsare saknar mest på nätet, och resultatet visade att  bedömningsmatriser och olika former av stöd för formativ bedömning är det som efterfrågas absolut mest (35 röster av 57). Även laborationstips i no (13 av 57) och didaktik- och metodiktips i no (5 av 57) efterfrågas.  Ett fåtal saknade didaktik och metodiktips i matte (3 av 57) och en ansåg att det saknas stöd i institutionsarbetet (1 av 57).