martinas skoltips på nätet

rättar och planerar

24.01.2010 10:18

Söndag.

Igår tog jag mig tid att lägga nästan en heldag på friluftsliv, så nu bara måste jag vara effektiv med skolarbetet. 
Jag har en hel del rättningsarbete med mig hem, och så måste jag börja planera lektionerna för både veckan som kommer nu och den därpå. Då ska jag vara ledig och åka på skidresa :) , men det är mycket som måste förberedas till vikarierna.

Försöker förbereda mig mentalt för hårt arbete och extrem effektivitet genom att visualisera allt som ska bli gjort. Pratade med en elev i veckan om att använda sin mentala träning inom idrotten på skolarbetet också, måste väl försöka utnyttja mina egna goda råd....

 

Sök på webbplatsen

Omröstning

Har du haft någon nytta av något på min hemsida? Fått någon inspiration? Av vad i så fall?

lektionstips, kemi (739)
18%

lektionstips, biologi (416)
10%

lektionstips, fysik (596)
14%

lektionstips, teknik eller matte (651)
16%

didaktik- och metodiktips (560)
13%

blogg eller länkar (224)
5%

annat (995)
24%

Totalt antal röster: 4181

Förra undersökningen handlade om vad ni läsare saknar mest på nätet, och resultatet visade att  bedömningsmatriser och olika former av stöd för formativ bedömning är det som efterfrågas absolut mest (35 röster av 57). Även laborationstips i no (13 av 57) och didaktik- och metodiktips i no (5 av 57) efterfrågas.  Ett fåtal saknade didaktik och metodiktips i matte (3 av 57) och en ansåg att det saknas stöd i institutionsarbetet (1 av 57).