martinas skoltips på nätet

Solen har strålat...

25.04.2010 22:27

...från en klarblå himmel hela helgen, och jag har tillåtit mig att sitta ute i solen och rätta prov. Det blir inte lika effektivt som om man sitter inomhus, men jag tyckte nog att även jag behövde lite helgledighet. Lite solbränna samtidigt höjer humöret en hel del ;) 

Imorgon har jag fått tid till att rätta klart de nationella proven i matte. Skönt. För första gången får vi lite tid avsatt för detta faktiskt ganska tidskrävande och pressande arbete. Jag har redan påbörjat rättningen av C-delen, och konstaterar att mina elever har inte gjort det enkelt för mig genom att svara enligt bedömningsmallarna. Nej, egna, kreativa "hittepålösningar" är det gott om... Utmanande! Tidskrävande...

Sök på webbplatsen

Omröstning

Har du haft någon nytta av något på min hemsida? Fått någon inspiration? Av vad i så fall?

lektionstips, kemi (718)
19%

lektionstips, biologi (396)
10%

lektionstips, fysik (476)
12%

lektionstips, teknik eller matte (630)
16%

didaktik- och metodiktips (539)
14%

blogg eller länkar (192)
5%

annat (875)
23%

Totalt antal röster: 3826

Förra undersökningen handlade om vad ni läsare saknar mest på nätet, och resultatet visade att  bedömningsmatriser och olika former av stöd för formativ bedömning är det som efterfrågas absolut mest (35 röster av 57). Även laborationstips i no (13 av 57) och didaktik- och metodiktips i no (5 av 57) efterfrågas.  Ett fåtal saknade didaktik och metodiktips i matte (3 av 57) och en ansåg att det saknas stöd i institutionsarbetet (1 av 57).