martinas skoltips på nätet

studiebesök

16.02.2010 18:31

Så, på benen igen efter en lång krasslig helg. skönt!

Idag skulle 81:an på studiebesök på ungdomsmottagningen. Sara följde med dem dit, eftersom jag skulle ha lektion med 9:an hela morgonen. Så fort jag var klar körde jag till stan och bytte med Sara så hon skulle hinna tillbaka till 83:ans redovisningar. Vad gör man inte för att allt ska flyta så smärtfritt som möjligt för alla, såväl lärare som elever. Att allt fungerade var dock Mickes förtjänst. Tacksam!

Träffade en gammal elev på bussen på väg tillbaka till skolan. Kul! Vi hade mycket att diskutera kring studier, sabbatsår, resor och Vannarödsskolan, och så fick jag berättat för mig den osannolika historien kring hur det egentligen gick till när grabbarna råkade sätta fyr på godisautomaten i simhallen... 

:lol_ee:

I efterhand är sånt ganska roligt, även om det inte direkt var det då.

Sök på webbplatsen

Omröstning

Har du haft någon nytta av något på min hemsida? Fått någon inspiration? Av vad i så fall?

lektionstips, kemi (739)
18%

lektionstips, biologi (416)
10%

lektionstips, fysik (596)
14%

lektionstips, teknik eller matte (651)
16%

didaktik- och metodiktips (560)
13%

blogg eller länkar (224)
5%

annat (995)
24%

Totalt antal röster: 4181

Förra undersökningen handlade om vad ni läsare saknar mest på nätet, och resultatet visade att  bedömningsmatriser och olika former av stöd för formativ bedömning är det som efterfrågas absolut mest (35 röster av 57). Även laborationstips i no (13 av 57) och didaktik- och metodiktips i no (5 av 57) efterfrågas.  Ett fåtal saknade didaktik och metodiktips i matte (3 av 57) och en ansåg att det saknas stöd i institutionsarbetet (1 av 57).