martinas skoltips på nätet

Underbart höstväder!

31.10.2009 11:28

Så, höstlovet närmar sig sitt slut, och vädret blir bara mer och mer fantastiskt för varje dag som går. Som vanligt har jag inte hunnit en bråkdel av allt jag tänkte göra under lovet, men det har iaf varit skönt att vara ledig ett tag. Jag är ganska nöjd över att ha hunnit så långt som jag har med min hemsida. Jag har ju inga direkta förkunskaper, jag tar två steg fram och ett steg tillbaka, men Rom byggdes som bekant inte på en dag...;)

Det känns som en spännande utmaning att se vad jag kan åstadkomma med sidan. Planen är nog att jag ska lära mig så mycket att jag senare kan göra hemsidor eller bloggar tillsammans med eleverna oxå.  I nuläget måste jag försöka bygga på mitt innehåll lite mer, och sedan försöka komma på hur man öppnar sidan utåt nätet, så fler hittar hit.

Idag ska jag iaf ge mig ut lite i det fina vädret. Trevlig helg!

Martina

 

Sök på webbplatsen

Omröstning

Har du haft någon nytta av något på min hemsida? Fått någon inspiration? Av vad i så fall?

lektionstips, kemi (717)
19%

lektionstips, biologi (395)
10%

lektionstips, fysik (475)
12%

lektionstips, teknik eller matte (629)
16%

didaktik- och metodiktips (538)
14%

blogg eller länkar (191)
5%

annat (874)
23%

Totalt antal röster: 3819

Förra undersökningen handlade om vad ni läsare saknar mest på nätet, och resultatet visade att  bedömningsmatriser och olika former av stöd för formativ bedömning är det som efterfrågas absolut mest (35 röster av 57). Även laborationstips i no (13 av 57) och didaktik- och metodiktips i no (5 av 57) efterfrågas.  Ett fåtal saknade didaktik och metodiktips i matte (3 av 57) och en ansåg att det saknas stöd i institutionsarbetet (1 av 57).